Hoe gaat u het beste om met een klacht?

Het kan voorkomen dat u een klacht heeft over de woning of diens omgeving. U wilt natuurlijk het liefste dat hier iets aan gedaan wordt. Allereerst kunt u dit met uw huurdersvereniging bespreken. Daarna eventueel bespreken met de Woonplaats.Schrijft u een brief zodat u weet wat u gecommuniceerd heeft. Krijgt u geen reactie dan kunt u overwegen om bij het kantoor langs te gaan om te vragen of de brief geregistreerd staat. Het kan ook zijn dat u wel een reactie krijgt, maar dat u daarover niet tevreden bent.

Klachtencommissie
In beide gevallen kunt u uw situatie daarna voorleggen aan de HBE (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Deze wordt dan in behandeling genomen door de klachtencommissie. Tijdens de bestuursvergaderingen bespreken wij uw geval en krijgt u van ons bericht. Als onze inspanningen geen resultaat opleveren kunt u zich wenden tot de Klachtencommissie Woningcorporaties Twente en omstreken  (www.klachtencommissiewoningcorporaties.nl).
Dit is een commissie waarin verschillende woningcorporaties in de regio deelnemen evenals bijvoorbeeld iemand met een juridische achtergrond. Het advies dat zij uitbrengt richting de woningcorporatie wordt veelal overgenomen.

Huurcommissie
Een andere mogelijkheid is om uw kwestie voor te leggen aan de Huurcommissie (www.huurcommissie.nl). Aan deze gang zijn kosten verbonden. Indien u een laag inkomen heeft kunt u tevens vragen om verlaging hiervan. Het is belangrijk dat u niet blijft zitten met uw probleem maar op zoek gaat naar recht.